Karakter-alkotás

A karakter-alkotás során négy fő kategória segít leírni a varázslót, akinek a játék során a bőrébe bújsz: fizikai, mentális, szociális és mágikus. Minden kategória 3-3 értéket tartalmaz, és az értékek -3 és +3 között változhatnak.

Fizikai

  • Erő
  • Ügyesség
  • Egészség

A fizikai értéked az erő, ügyesség és egészség értékének összege.

Mentális

  • Intelligencia
  • Megfigyelőkészség
  • Akaraterő

A mentális értéked az intelligenciád, megfigyelőkészséged és akaraterőd értékének összege.

Szociális

  • Származás
  • Személyes vagyon
  • Személyes státusz

A szociális értéked a származás, személyes vagyon, személyes státusz értékének összege.

Mágikus

  • Ősi hatalom
  • Kreatívitás
  • Épelme

A mágikus értéked az ősi hatalmad, a kreativitásod és az épelméd összege.

A fenti négy kategória össz-értéke 6 lehet.

Fizikai + Mentális +Szociális + Mágikus = 6 (azonban külön-külön egyik érték sem lehet 0-nál kisebb, vagy 3-nál nagyobb!)

Erő + Ügyesség + Egészség = Előzetesen a Fizikai kategóriára kiosztott érték

Intelligencia + Megfigyelőkészség + Akaraterő = Előzetesen a Mentális kategóriára kiosztott érték

Származás+ Személyes vagyon + Személyes státusz = Előzetesen a Szociális kategóriára kiosztott érték

Ősi hatalom+ Kreatívitás + Épelme = Előzetesen a Mágikus kategóriára kiosztott érték

Ezt sokféleképpen kialakíthatod: választhatsz úgy, hogy egy kategóriára 3-at, egy másikra 2-t, egy harmadikra 1-et, és egy negyedikre 0-t hozol ki össz-értéknek. Lehet azonban 3, 3, 0 és 0 is: ez Rajtad múlik! Az, hogy egy kategórián belül hogyan éred el a kívánt értéket, szintén a Te döntésed. 0-s fizikai érték (ami átlagosnak számít) összejöhet úgy is, hogy erőd 0, ügyességed 0, egészséged 0; de úgy is, hogy erőd 3, ügyességed -3, egészséged 0.

Az így kiválasztott értékekből adódnak fontos adataid:


Kezdeményezés

Ügyesség + Megfigyelőkészség – ez határozza meg, hogy ki varázsol először egy párbajban.


Életerő

Egészség + Akaraterő + 7


Közelharci támadás

Erő + Fegyver sebzése


Lőfegyver sebzése

Ügyesség + Lőfegyver sebzése


Harcérték

Ősi + Legmagasabb mágiád + 6

Részletes értékek

Avagy mit is takar pontosan az erő, az ősi hatalom és a többi érték

Erő

A karakter fizikai ereje. Közelharci sebzés függ tőle. Gyenge (-3, nem képes fegyverrel sem kárt tenni másban), Átlagos (0, kisebb fegyverrel képes kárt tenni másban), Kiemelkedő (+3, fegyver nélkül is képes kárt tenni másban)

Ügyesség

A karakter reakcióideje, gyorsasága. Kezdeményezés és lőfegyveres sebzés függ tőle. Lassú (-3, lassan kapcsol, csak nagyon profi lőfegyverrel képes kárt tenni másban), Átlagos (0, reakcióideje megfelelő, gyengébb lőfegyverrel is képes kárt tenni másban), Kiemelkedő (+3, gyorsan kapcsol, kiemelkedően használja a lőfegyvereket)

Egészség

A karakter fizikai ellenállóképessége. Életerő függ tőle. Beteges (-3, a legkisebb fizikai sebzés is halálos lehet), Átlagos (0, elbír néhány ütést), Szívós (+3, akár több lövést is kibír)

Intelligencia

A karakter iq-ja. Főleg az átváltoztatástan mágiaágnál számít, illetve leírja, hogy mennyire vagy okos. Buta (-3, nehezen olvasol és értesz meg dolgokat, írni alig tudsz), Átlagos (0, jól olvasol, értelmesen írsz), Okos (+3, bármit elolvasol megjegyzed, esszéket írsz, sőt akár könyvet)

Megfigyelőkészség

A karakter részletekre történő odafigyelése. A kezdeményezés, egyes esetekben az apró részletek észrevétele függ tőle. Figyelmetlen (-3, lassú, az apró részletekre nem figyel), Átlagos (reakcióideje megfelelő, néhány részlet feltűnik neki), Kiemelkedő (+3, reakcióideje kiemelkedő, észreveszi a tűt is a szénakazalban)

Akaraterő

A karakter mentális kitartása. Az életerő függ tőle. Akaratgyenge (-3, a legkisebb fizikai sebzés is halálos lehet, bátortalan), Átlagos (0, elbír néhány ütést), Vasakaratú (+3, akár több lövést is kibír)

Származás

A karakter származása. A család függ tőle. Varázslény (-3, nem játszható), Féllény (-2, nem játszható), Sárvérű (-1), Félvér (-0), Tisztavérű (+1), Aranyvérű (+2), Archoni család (+3)

Személyes vagyon

A karakter saját birtokában lévő vagyona. Igen fontos a bájitalkészítésnél! Elköltésén kívül a pénzben lévő mágikus hatalom felhasználható varázslatok erősebb létrehozásához. Szegény (-3, nem rendelkezik saját pénzzel), Átlagos (0, egyszerű munkából van némi pénze, kb minimálbér), Gazdag (+3, kiemelkedő mozgósítható vagyon)

Személyes státusz

A karakter pozitív hírneve, ismertsége a varázslóközösségben. Mások a karakterhez való hozzáállása függ tőle. Pária (-3, a többiek lenézik, gyűlölik, semmiképp sem adnának neki pozíciót), Átlagos (0, a közösség ismert tagja), Befolyásos (+3, a közösség elismert tagja, nagy valószínűséggel valamilyen pozíció birtokosa).

Ősi hatalom

A karakter ösztönös mágikus hatalma. A harcértéked függ tőle. Jelentéktelen (-3, gyakorlatilag képtelen ösztönös hatások létrehozására), Átlagos (0, krízishelyzetben gyengébb hatást létrehozhat), Hatalmas (+3, krízishelyzetben kiemelkedő, általánosságban gyengébb ösztönös hatásokat létrehozhat)

Kreativitás

Elsősorban mágikus tárgyak létrehozásához kapcsolódó képesség. Segítségével hatékonyabban hozol létre bűbájokat és bájitalokat.

Épelme

A karakter elméjének épségét mutatja. A bátorság, illetve az elmeállapot függ tőle, valamint igen fontos érték minden olyan varázslatnál, ami az elmét befolyásolja.

A személyes vagyonod határozza meg, hogy mennyi a “zsebpénzed” / bevételed.

-3-as vagyon: sajnos nincs napi bevételed
-2-es vagyon: 3 ezüsttallér
-1-es vagyon: 6 ezüsttallér
0-as vagyon: 9 ezüsttallér
1-es vagyon 1 aranydukát
2-es vagyon 2 aranydukát
3-as vagyon  3 aranydukát

12 Ezüsttallér = 1 Aranydukátot

Mágikus ismeretek

Kiválaszthatod azt, hogy születésedkor mennyire rendelkezel jó érzékkel egy-egy mágiaághoz. Ennek értéke -3 és 0 között változhat. Azonban amikor iskolába jársz, és ott folyamatosan ezt tanulod, fejlődsz is benne. Egy iskolai szint elvégzése +1-et ad a mágiaághoz.

Példaként: azt választottad, hogy jó érzéked van a bűbájokhoz, tehát az alap értéked 0. A Clementinumban tanultál mester szintig, tehát ez az értéked összesen 3. Egy másik példaként, egyáltalán semmi érzéked nincs a jósláshoz (az alapértéked -3), ha végigjárod az iskolát akkor lesz 0 az értéked.

Miért fontos ez? Egy varázslatot akkor vagy képes létrehozni, ha a varázslatnál leírt szinteket képes vagy teljesíteni. Ennek vizsgálatakor a mágiában való jártasságodhoz hozzáadhatod még a mágiaághoz illő képességedet! Tehát ha átlagos érzéked van a bűbájokhoz (0), és mellette nagyon magas a kreativitásod (kreativitás 3), akkor képes vagy a legmagasabb szintű bűbájok használatára is, akkor is, ha nem jártál abba az iskolába. Cserébe, ha nincs hozzá érzéked (bűbáj -1), és átlagosan vagy kreatív (0), az össz értéked -1 – ez kevés lesz egy varázslathoz. Ha azonban végigjárod a teljes oktatást a Clementinumban (ami 3-at ad hozzá), mester szintű varázslatokat nem fogsz tudni használni, de adeptus szintűeket (2) igen.

A hét mágiaágra a végeredmény összesen -3 lehet. Ne felejtsd el, hogy amit nem iskolában tanultál, az az értéked nem mehet 0 fölé! Hogyan oszthatod ezt el? Például, a hétből 6 mágiaágban -1-es értéket választasz, a hetedikből 0 a születési értéked + csak abba az iskolába jártál, ott 3-at adsz hozzá (6 * -1 = -6 +3 = -3). Vagy választasz három mágiaágat amihez egyáltalán nincs semmi érzéked (három mínusz 3-as érték), de minden másból teljesen átlagos, vagyis 0, és ahova iskolába jártál, ott 0 + 3 = 3.


A hét mágia ág és az őket erősítő értékek

Épelme

Az elme manipulációjával foglalkozó mágiaágat az épelme erősíti.

Ősi hatalom

A jóslással kapcsolatos varázslatokat ősi hatalmad erősíti.

Személyes vagyon

A bájitalkészítés komoly anyagi áldozatokat kíván.

Akaraterő

A harci mágiádat az akaraterőd erősíti.

Intelligencia

A legnehezebben tanulható mágiaágban az intelligencia sokat segít.

Kreativitás

A mágikus tárgyak létrehozása, bűbájok nagyban függ a kreativitásodtól.

Akaraterő

A védő bűbájok létrehozását, egy mágikus pajzs fenntartását az akaraterő segíti.

Töltsd le a karakterlapot!

Kérlek, használd ezt a karakterlapot, hogy megalkosd a karakteredet! Ezzel képes vagy leszűrni az általad használt varázslatok listáját is. Ha készen állsz a regiszrációra, töltsd fel a saját oldaladra a már kitöltött excelt!