Varázslás


Hogyan tudsz valakire varázsolni? Mondd el a varázsigét, és mutass célpontodra varázspálcáddal. Ha valakire ártó varázslattal támadsz, és ellenfeled kezében pálca van, neki is van lehetősége varázslattal reagálni támadásodra. Ahhoz hogy valakire varázsolni tudj, zavartanul látnod kell és 5 méteren belül kell lenned hozzá. Ha vitás kérdés van, kő-papír ollóval kell eldönteni. Amennyiben a másik kezében nincs pálca, a varázslatod létrejön rajta. 

Addig tart egy varázslat / mágikus hatás, amíg azt egy másik meg nem szünteti. Ugyanez vonatkozik a védekező varázslatokra, ha nem támadó varázslatot használtak ellene, akkor a következő körben is fenntmarad. 

Egy elbűvölt tárgy esetében a mágikus hatás az első aktív használat után eltűnik belőle. (pl. nem tudod létrehozni az Örök Halál Koponyáját, amivel végtelenszámú ember megölésére képes – az első ember után (aki megérinti) a hatás megszűnik)


Életerő, kezdeményezés és harcérték


A karakteralkotás során megadott jellemzőid alapján 3 fontos értéked alakul ki: életerő, kezdeményezés és harcérték. 

Az ÉLETERŐD adja meg, hogy mennyi sebzést bírsz elszenvedni. Ha 0-ra csökken, eszméletlen állapotba kerülsz, ilyenkor bárki meg is ölhet. Óránként egyet gyógyulsz vissza, kivéve súlyos sérüléseknél (törés, vágás, stb) ahol gyógyító bűbájra szorulsz.

Az, hogy egy nap hányszor varázsolhatsz fényt a Lumos varázsszóval, vagy bármi mást amit ismersz, nincs korlátozva. Ez alól kivétel a párbaj jelent, ahol gyors egymásutánban kell varázsolnod, ennek határát mutatja meg a HARCÉRTÉKED. Egy varázslatnak is van értéke, minél nehezebb, annál több. Így ha a Te maximális harcértéked 9, az Adava Kedavra harcértéke 9, egy párbaj során egyetlen halálos átkot tudsz szórni, semmi mást. Harcérték pontjaid a párbaj után percenként töltödnek vissza.

A KEZDEMÉNYEZÉS mutatja meg, hogy egy párbajban, mikor mindketten varázsoltok, kinek a varázslata jön előbb létre. Például, ha Te egy lefegyverző bűbájt (Capitulatus) varázsolsz ellenfeledre, és a Te kezdeményezésed nagyobb, akkor nem is számít mit varázsolt volna ő rád, hiszen pálcája kirepül kezéből. Egyenlő kezdeményezésnél az Akaraterőtöket kell összehasonlítani.


Hatások, mérgek


Különböző hatásokat nem csak varázslat által válthatsz ki, hanem például bájitalok elfogyasztása, egy területen lévő mágia, vagy egy varázstárgy megérintése, esetleg szerencsétlen csillagállás. Ha egy senior odalép hozzád, és elmondja mi történik épp veled (szerelmesnek érzed magad, fáj valamid, stb), cselekedj e szerint.

Ha bájitalt akarsz keverni és megitatni valakivel, keress meg egy seniort! Fogsz kapni valami finom (vagy kevésbé finom) hozzávalót, amit bele kell csempészned annak az ételébe/italába, akit kiszemeltél. Bárki azonban nem képes erre: a bájitalok keveréséhez receptre, tudásra (és persze tanulásra), valamint pénzre is szükséged lesz.

“Mivel itt nemigen hadonászunk a pálcával – folytatta -, maguk biztosan úgy vélik majd, hogy ez nem igazi mágia. Nos, nem is várom el, hogy átérezzék, milyen csodálatos az üstben fino- man fortyogó főzet fölött fodrozódó füstfelhő és az emberi véredényekben szétáradó folyadékok el- mét elbódító, érzékeket elzsongító ereje… Tőlem megtanulhatják, hogyan kell dicsőséget forralni, hírnevet a palackba zárni, sőt halált rejteni a dugó alá – de csak akkor, ha nem olyan tökkelütöttek, mint a tanítványaim többsége.”

– Perselus Piton

“És ezzel elkezdődött a mai találkozó, amelynek legnagyobb szenzációja a Griffendél színeiben repülő Harry Potter Tűzvilláma. A seprűk világában megjelent cikk szerint a nemzeti válogatottak is Tűzvillámokat használnak majd az idei világbajnokságon…
– Jordan, arról is hallhatnánk valamit, ami a meccsen történik? – vágott a szavába McGalagony professzor.
– Hogyne, tanárnő, csak egy kis háttér-információt próbálok adni. A Tűzvillám szériatartozéka az automata fékezőrendszer és a…”

– Lee Jordan

Seprű lovaglás


A varázslók világában teljesen normális, hogy elbűvölt eszközöket használnak olyan dolgokra, melyeket a muglik technológiával oldanak meg. Patrónust használnak üzenetek küldésére (ha ismered e bűbájt, Te is küldhetsz azonnali üzenetet bárkinek), vagy seprűn repülnek hogy gyorsabban érjenek valahova. Ha nincs a lábad között seprű, kizárólag sétálhatsz – seprűvel azonban futva is menekülhetsz a támadóid elől.
Fontos megjegyezni, hogy -3-as erővel nem vagy képes seprűn lovagolni.


Varázsló párbaj


Előfordul hogy két varázsló egymás ellen használja mágikus hatalmát. Ilyen esetekben varázspárbaj alakul ki köztük. A párbajba bárki becsatlakozhat bármelyik oldalon, akár a harc kezdetekor, vagy a párbaj későbbi köreiben is bármikor. Továbbá az sincsen megkötve, hogy végig ugyanazon az oldalon kell harcolnia. A párbaj résztvevői bárkire alkalmazhatnak ártó, vagy segítő varázslatokat is, valamint a közelben tartózkodókat is bevonhatják a harcba.

A párbajhoz elvégzett iskolai szintenként egy darab párbaj paklit kap a varázsló, aminek limitjét a maximális harcérték pontjai határoznak meg. A meglévő, előre kialakított párbaj paklijaidból választhatsz ki egyet egy párbajra. Minden körben kiválasztod, hogy mit fogsz varázsolni, ezt később nem változtatod.


Harc menete


A párbaj egy ismert nagyon egyszerű játékon alapszik. A játékban sok élőszerepjátékon megszokottól eltérően, nem bocsátkozunk effektíve harcba egymással, lévén a résztvevők életkora elég széles skálán mozog.  Az évek során kifejlesztettük saját szimulált harcrendszerünket, melyben nem a fizikai adottságaid számítanak, hanem kizárólag az eszedre, és a játék folyamán elért előnyeidre, felszereléseidre kell támaszkodnod.

A harcrendszerünk játékának két fő eleme van:

Ritmus

Cselekvés

Ezek folyamatosan egymás után következnek Ritmus, Cselekvés, Ritmus, Cselekvés… stb…


Harc menete részletesen


Legfontosabb eleme a ritmus, mely biztosítja, hogy mindenki varázslata nyomon követhető legyen, valamint kizárja a szabálytalan korrigálás lehetőségét. Minden Cselekvést megelőz egy ritmus, mely összehangolja a párbajozókat. Aki a párbaj következő körében részt akar venni, a többi résztvevővel egyszerre kétszer a combjára csap, ezzel veszi fel a ritmust, és a párbaj fonalát.

Cselekvés fázisában választhatunk a Töltés, vagy a Támadás/Védekezés közül.

Mielőtt szabadjára engedünk egy varázslatot, fel kell azt idézni elménkben. Ezt nevezzük a párbajban Töltésnek.

Töltést egymás után többször is alkalmazhatjuk, így később sorozatban többször is Támadhatunk/Védhetünk.

Két ütemnyi ritmus után pálcánkkal megkocogtatjuk a halántékunkat, ezzel jelezve, hogy a kört töltésre használtuk fel.

Ugyanez szükséges fizikai harc esetén is, Töltéssel el kell döntenünk mely általunk ismert fogást, vagy fegyvert alkalmazzuk.

Ha van betöltött varázslatunk, akkor eldönthetjük, hogy támadunk, vagy védünk vele.

-Védésnél egy védő varázslat elkiáltása közben, pálcánkkal rámutatunk a védeni kívánt személyre, vagy magunk előtt keresztbe tesszük azt, önvédelem esetén.

-Támadásnál egy támadó varázslatot kiáltunk, és közben pálcánkkal áldozatunkra mutatunk, vagy fegyveünkkel, puszta kezünkkel teszünk ugyanígy.

.

Ha a Cselekvés fázisában valaki támadott, ki kell értékelni a helyzetet.

-Először a résztvevők kezdeményezés értékét nézzük meg, ebben a sorrendben fognak létrejönni az elkiáltott varázslatok, támadások. Ez alól egyedül a Protego, mint abszolút védőbűbáj jelent kivételt, mivel ez a kezdeményezéstől függetlenül kifejti hatását.

-Ezután a  Kezdeményezés sorrendjétől függően létrejönnek a varázslatok, melyek azonnal kifejtik hatásukat. A sebzést okozó varázslatok levonódnak a célpont életerejéből, amik egyéb hatással bírnak, azok pedig kifejtik hatásukat, melyeket az egyes varázslatoknál írunk le részletesen.

Ütés-verés

Elképzelhető az is, hogy Fizikai erődet használod varázslat helyett egy párbajban, ilyenkor a Cselekvés fázisban az öklödet vagy a fegyveredet mutatod fel. Fizikai sebzés elől alapszintű mágia nem véd, nem használható ellene adeptus szintű Protego. Fizikai sebzést csak Erővel próbálhatsz kivédeni. Amennyiben ellenfeled ereje magasabb, mint az erőd értéke, sajnos elszenvedted az ütést és az összes sebzést.

A fizikai sebzés mértéke az Erő értéke.
Ehhez hozzáadódhat a fegyvered értéke, amennyiben azt a kezedben forgatod. (Ha a zsebedben pihen a bicska, akkor nem számít!)
Elképzelhető az is, hogy lőfegyverrel támadsz a másikra, ilyenkor a sebzés mértéke az Ügyesség és a Lőfegyver együttes értékétől függ.
A ütéseknél / lőfegyver esetén a karaktered alap kezdeményezése számít.