Mit tudok varázsolni?

Az alábbiakban található az összes varázslat, ami elérhető az Arcanum varázslói számára. Honnan tudod hogy képes vagy e egy varázslat létrehozására?


Varázslat értéke egy mágiaágban <= Te vonatkozó értéked a mágiaágban + Az adott Mágiaághoz kapcsolodó érték

Amennyiben egy varázslatnál több mágiaág is meg van jelölve, mindegyiknél teljesítened kell a feltételt ahhoz, hogy létrehozhasd a varázslatot!


Hányszor vagy képes használni egy varázslatot?

Párbajon kívül bármit, bármennyiszer. Párbajban azonban, egy harc során használt varázslataid összértéke nem haladhatja meg az alábbi számot: ősi hatalom + legmagasabb mágiaágad értéke + 6. Ez legjobb esetben 12 lehet.


Egy párbajban használt varázslatok értéke < Ősi hatalom + Legmagasabb mágiaág + 6


Anapneo (novicius)

A varázslat kitisztítja a légutakat, meggyógyítja a betegségeket, mérgezéseket. Fizikai sérülést nem gyógyít.

Visszagyógyít 1 Életerő pontot.
Harcérték: 1
Védő-gyógyító: 1-es szint


Episkey (novicius)

A legegyszerűbb gyógyító varázslat, mely képes fizikai sérülések gyógyítására.

Visszagyógyít 3 Életerő pontot.
Harcérték: 1
Védő-gyógyító: 1-es szint


Rennervate (novicius)

Élénkítő varázslat. Ezen varázslat hatására úgy érzi az adott célpont, mintha egy nagyon erős kávé folyna az ereiben és ha csak nem védővarázzsal védi magát, akkor felébred. Nem lehet belőle többet egy emberre varázsolni! 

+ 1 Kezdeményezés pontot ad
Harcérték: 1
Védő-gyógyító: 1-es szint


Repello Mugletum (adeptus)

A mugli távol tartó bűbáj.

Harcérték: nincs
Védő-gyógyító: 2-es szint


Homenum revelio (adeptus)

Felfedi a 7 méteres környéken tartózkodó embereket.

Harcérték: 2
Védő-gyógyító: 2-es szint


Protego (adeptus)

Védekező bűbáj, a vele azonos vagy alacsonyabb szintű varázslatokat kivédi. 

Harcérték: 2
Védő-gyógyító: 2-es szint


Curatio (adeptus)

Adeptus szintű gyógyító varázslat, mely képes nagyobb felületi sérülések gyógyítására, és a nyílt törés gyógyítására is.

Visszagyógyít 6 Életerő pontot.
Harcérték: 2
Védő-gyógyító: 2-es szint


Finite  (mester)

Ezen varázslat képes befejezni egy másik varázslat hatását. Tárgy bűvölését nem befolyásolja! 

Harcérték: 3
Védő-gyógyító: 3-as szint


Expecto Patronum (mester)

Patrónus bűbáj, ami védelmet biztosít ártó szellemek ellen, és elűzi őket közeledből egy órára. Használhatod arra is, hogy üzenetet küldj vele valakinek. Az átváltoztatás mester szintje.

Harcérték: 6
Védő-gyógyító: 3-as szint
Átváltoztatástan 3-as szint


Protego Maxime (mester)

Védekező bűbáj, a vele azonos vagy alacsonyabb szintű varázslatokat kivédi. Képes fizikai sebzések kivédésére is.

Harcérték: 3
Védő-gyógyító: 3-as szint


Curatio Maxime (mester)

Mester szintű gyógyító varázslat, mely a halál közeli állapotban lévő személyeket képes visszahozni az életbe. A 0 életerő ponton lévő karaktert a következő egy órában még teljesen meggyógyítja. Párbajban kissé máshogy működik: körönként 3-at gyógyít, 4 körig. A következő körödet gyógyulással kezded. 

Visszagyógyít 12 Életerő pontot (harcban 4 kör alatt).
Harcérték: 3
Védő-gyógyító: 3-as szint

Tarantallegra (rontás)

A célpont lábai kontrollálhatatlan rángásba kezdenek, mint mikor egy rovart feltűzöl egy tűre. A rontás tíz percig tart. 

3 Életerő pontot sebez.
Harcérték: 2
Támadó 1-es szint
Bűvölés 1-es szint


Locomotor mortis (adeptus)

A hatására kötelek jelennek meg, mik lekötözik a célpontot, ez pedig lehet tárgy is vagy személy. A bűbájos kötelék hét percig tart. A köteleket el lehet vágni, kezed, lábad kötik meg. 

A következő körben az ellenfeled nem tud sem támadni, sem védekezni (tölteni igen).
Harcérték: 2

Bűbáj 2-es szint


Capitulatus (adeptus)

A lefegyverző bűbáj, a tárgy, amelyre ezt a varázslatod használod, hirtelen forgószél támad és kirepül a kézből. Legtöbbször lefegyverzésre szokták használni, ilyenkor a pálcára kell célozni.

Ha egy ilyen bűbájjal eltalálnak, az ami a kezedben van 2 lépést repül. Egy körben tudsz kettőt lépni, így (hacsak valaki más fel nem veszi a pálcádat) egy körből maradsz ki. 

Harcérték: 3
Bűbáj 2-es szint
Támadó 1-es szint


Stupor (ártás)

Megállító ártás, mely mozgó célpontodat megállítja 60 másodpercig, ki ettől mozogni nem tud. Ha valakit három Stupor ártás talál el egyszerre, akkor egy percig összeesik. Hét egyszerre alkalmazott Stupor ártás akár halálos is lehet egy gyengébb szervezetre. 

6 ponttal csökkenti az ellenfeled Kezdeményezés értékét
Harcérték: 4
Támadó: 2-es szint
Bűvölés 2-es szint


Silentio (ártás)

Elnémítja ellenfelét, aki ha nem képes nonverbális varázslatok létrehozására, akkor nem tud varázsolni. Ugyanígy nem tud segítséget kérni. Hatása egy percig tart. 

Hétköznapi használatban tiltott, kizárólag Imperátori engedéllyel használható. Engedély nélküli használata a legfelsőbb bíróság ítéletét vonzza magával.

Harcérték: 5
Támadó 2-es szint
Bűvölés 3-as szint


Petrificus Totalus (mester)

A sóbálvány varázslat, megfagyasztja ellenfelét, aki mozdulatlanná válik és összeesik. 10 percig mozdulatlan és néma vagy. Ezt a varázslatot 6-al kevesebb kezdeményezéssel tudod használni! 

Harcérték: 3 (-6 kezdeményezés!)
Bűbáj 3-es szint


Legilimencia (átok)

A célpont gondolataiba fürkészik. A varázslat nem gondolatolvasást jelent, hisz az elme nem egy könyv amiben olvasni lehet. De az őt legjobban foglalkoztató, legmeghatározóbb gondolatokat, emlékeket képes vagy megismerni. A bűvölés tudományának legmagasabb ismerete szükséges hozzá.

Ha legilimenciát használnak rajtad, köteles vagy elmondani amire éppen gondolsz, nem térhetsz ki a válasz alól, kivétel ha okklumenciát alkalmazol. Amennyiben okklumencia képességgel nem rendelkezel, nem tudod, hogy olvastak a gondolataidban.

Hétköznapi használatban tiltott, kizárólag Imperátori engedéllyel használható. Engedély nélküli használata a legfelsőbb bíróság ítéletét vonzza magával.

Párbajban alkalmazva ellenfeled megmutatja a következő varázslat kártyáit, amit használni fog
Harcérték: 3
Támadó: 3-as szint
Bűvölés 3-as szint


Imperio (átok)

Az áldozatod elméjét az uralmad alá vonod. Komplex parancsokat adhatsz neki, hogyan viselkedik, mit csináljon. Azonban hat óránként érdemes frissíteni az átkot az áldozaton, hogy hosszú távon is hatása legyen. Ha lejár a hat óra, és nem frissíted a varázslatot, valamint az áldozat ismeri az Imperio varázslatot, akkor tisztában van mi történt vele és ki tette. Hét egymás utáni Imperio varázslat károsítja az elmét.

A bűvölés tudományának legmagasabb ismerete.

Hétköznapi használatban tiltott, kizárólag Imperátori engedéllyel használható. Engedély nélküli használata a legfelsőbb bíróság ítéletét vonzza magával.

Harcérték: 6
Támadó 3-as szint
Bűvölés 3-as szint


Crucio (átok)

A kínzás művészete, ellenfeled testét elviselhetetlen kín járja át egy percig, utóhatása (míg gyenge és remeg) egy óra. Tényleg olyan kínt jár át az áldozat, aminek hatására bármit elárul, csak szűnjön és ne ismétlődjön meg. Hét egymás utáni Crucio varázslat összetöri az elmét.

A bűvölés tudományának legmagasabb ismerete.

Hétköznapi használatban tiltott, kizárólag Imperátori engedéllyel használható. Engedély nélküli használata a legfelsőbb bíróság ítéletét vonzza magával.

Körönként 1 Életerő pontot sebez, illetve ellenfeled nem képes semmilyen cselekvésre (a 6 körben Te a Crucio-t tartod fenn, nem használsz más varázslatot)
Harcérték: 6, körönként 1 sebzés, 6 körön át
Támadó 3-as szint
Bűvölés 3-as szint


Adava Kedavra (átok)

A halálos átok, mely kioltja az életét, megfelelően erős védő bűbájjal lehet ellene védekezni. De akit egyszer eltalált az átok, az holtan esik össze. A mágia egyik legnehezebb varázslata, ismerni kell hozzá az elmét, a testet és a mágiát magas fokon.

Hétköznapi használatban tiltott, kizárólag Imperátori engedéllyel használható. Engedély nélküli használata a legfelsőbb bíróság ítéletét vonza magával.

Harcérték: 9
Támadó 3-as szint
Bűvölés 2-es szint
Bűbáj 2-es szint
Átváltoztatás 2-es szint


Mágus tarot (novicius)

Ennek a varázslatnak a hatására a varázsló beletekint a jövőbe. Párbajon kívül napi 1x tarot / jósgömb segítségével képessé válik egy közeljövőben történő esemény felfedésére.

Plusz 1 Kezdeményezést biztosít
Harcérték: 1
Jóslás 1-es szint


A főpap tarot (novicius)

A jövőt fürkészve manipulálja az idő kerekét, megváltoztatva azt egy kicsit, és ez által 1 sebzést okozni ellenfelén, aki ez ellen nem védekezhet. Emelett a jós képes még egy varázslat létrehozására.

Sebzés 1 Életerő pont – nem tudsz ellene védekezni
Harcérték 1
Jóslás 1-es szint


Az Erő tarot (novicius)

A jós képes az idő segítségét kérni és ez által az Ősi Hatalma szintű sebzést okozni a választott célponton. Ez tovább nem erősíthető.

Sebzés Ősi Hatalom érték
Harcérték 1
Jóslás 1


A Csillag tarot (adeptus)

A varázsló képes egy párbaj alatt az Életerő pontjait visszagyógyítani, de csak arra párbajra. A párbaj után az összes párbaj alatt elszenvedett sebzést ugyanúgy visszakapja.

6 Életerő pontot gyógyít a párbaj idejére
Harcérték: 2
Jóslás 2-es szint


A Bolond tarot (mester)

Megfiatalítja a testét és ez ezáltal erősebb lesz és ruganyosabb.

Az Életerőt növeli 3 ponttal egy harc erejéig.
Harcérték: 3
Jóslás 3-as szint


A főpapnő tarot (mester)

A jós a jövőbe látva beletekint, hogy védekezésre vagy támadásra használod a következő körödet. Ugyanígy párbajon kívül megtudja, hogy ártó vagy segítő szándékkal rendelkezik-e egy tárgy / hely.

Harcérték 3
Jóslás 3-as szint

 


Jó, ha tudod...

A bájitalok létrehozásához azok számára, akik nem járták ki a Bájitalok Iskoláját mindenképpen szükséges megvenni a receptet, hogy létre tudják hozni a bájitalt. A Bájital iskolába járók számára szintén szükséges a recept megléte, még szerencse, hogy ők a receptet megkapják annak megfelelően, milyen szintet végeztek el az iskolájukban.

A személyes vagyon fontos a bájitalok készítésénél, hiszen nem egy olcsó szakma – amekorra a személyes vagyonod, annyi bájitalt tudsz egy nap létrehozni és ez a limitje, hogy milyen szintű bájitalok megkeveresére vagy alkalmas.

Sajnos a hozzávalóknak is meg van az ára, ezek kifizetése után tudod létrehozni a varázslatot.

pl. a személyes vagyonod 1, akkor 3 nap kell ahhoz, hogy 3-as szintű főzetet elkészíts.

Álomhozó (novicius)

Gyógyító főzet, a fogyasztója álomtalan álomba merűl tőle és könnyebben visszanyeri az erejét. Másnéven Pótcsont Rapidnak is ismeretes.

12 Életerő pontot gyógyít, A kezdeményezés 6 ponttal csökken ha az 1 órás álomból felébresztik a bájitalt megivó személyt
Ennyi Személyes Vagyon kell hozzá: 1
Hozzávalók ára: 1 tallér
Bájital 1-es szint


Lohasztó főzet (novicius)

Minden megdagadt vagy eredeti méreténél nagyobb dolgot visszavarázsol eredeti méretére. Érdemes hozzá az átváltoztatástant kezdő szinten ismerni.

Ennyi Személyes Vagyon kell hozzá: 1
Hozzávalók ára: 1 tallér
Bájital 1-es szint

 


Sebgyógyító Főzet (novicius)

Füstölgő piros folyadék, ami fertőtleníti és összehúzza a sebeket.

3 Életerő pontot gyógyít azonnal.
Ennyi Személyes Vagyon kell hozzá: 1
Hozzávalók ára: 1 tallér

Bájital 1-es szint


Fecsegés Főzet (adeptus)

Arra kényszeríti a fogyasztóját, hogy értelmetlen dolgokat mormoljon. Ebben az esetben értelmes varázslatokra nem képes a következő párbajban. Szükséges hozzá a bűvölés tudományának ismerete.

Ennyi Személyes Vagyon kell hozzá: 2
Hozzávalók ára: 2 tallér

Bájital 2-es szint

 


Elmeélesítő Főzet (adeptus)

Serkenti a gondolkodást, így a következő párbajban növeli a kezdeményezést! Szükséges hozzá a középfokú bűvölés ismeret.

3 Ponttal növeli a kezdeményezést
Ennyi Személyes Vagyon kell hozzá: 2
Hozzávalók ára: 2 tallér
Bájital 2-es szint

 


Altató Bájital (adeptus)

A célpont személy a főzet elfogyasztása után mély álomba merül egy órára. Ha ebből az álomból felébresztik akkor -3 kezdeményezéssel tud csak párbajozni. Nem árt ismerni az átváltoztatástant kezdő szinten.

Ennyi Személyes Vagyon kell hozzá: 2
Hozzávalók ára: 2 tallér
Bájital 2-es szint

 


Méreg (adeptus)

Olyan méreg keverék, ami sebzi az azt elfogyasztót, sima fizikai sebzést gyógyító varázslatok nem hatnak rá.

6 Életerő pontot sebez
Hozzávalók ára: 2 tallér
Ennyi Személyes Vagyon kell hozzá: 2


Verita Serum (mester)

Erős igazságszérum. A fogyasztóját arra kényszeríti, hogy minden kérdésre amit feltesznek neki az igazat válaszolja. Az Imperátor engedélyével használható csak. A Verita Serum létrehozásához szükséges a Bűvölés mester szintjének ismerete.

Egy beszélgetés erejéig hat a szer a célponton.

Ennyi Személyes Vagyon kell hozzá: 3
Hozzávalók ára: 3 tallér
Bájital 3-as szint

Invito  (novicius)

Képes vagy egy tárgyat magadhoz reptetni, ha azt nem védi bűbáj. A tárgy szintednek megfelelő x 100 méter távolságot képes megtenni, a tárgy mérete maximum saját súlyod lehet (mester szinten a súlyod háromszorosa), pontosan kell ismerned a tárgyat.

Harcérték: 1
Bűbáj 1-es szint


Revelio  (novicius)

Eme varázslat képes elrejtett tárgyak, emberek felfedésére. 

Harcérték: 1
Jóslás 1-es szint


Lumos / Nox (novicius)

Fényt vagy sötétség varázsolsz egy bármilyen tárgyhoz kötve legyen az varázspálcád hegye, egy lámpa vagy gyertya. Egy Lumos varázslat nagyjából egy gyertyalángjához hasonló fényt gyújt, a Nox pedig egy gyertya méretű fényt olt ki.

Harcérték: 1
Bűbáj 1-es szint


Wingardium Leviosa (novicius)

Lebegtető bűbáj. Testsúlyod hetedét képes vagy tárgyakat lebegtetni, természetesen ez szintenként nőhet. A lebegő bűbáj teszi alkalmassá az elbüvőlt lebegő tárgyak létét (pl. seprű), a speciális mágiával felruházott lebegő tárgyak, akár évekig is megőrzi ezt a képességét.

Harcérték: 1
Bűbáj 1-es szint


Alohomora (novicius)

Kinyit egy zárt zárat.

Harcérték: 1
Átváltoztatás 1-es szint


Baziteo (novicius)

A célpont mérete megnő, annyival, amilyen szinten a varázsló ismeri a mágiaágat.

Harcérték: 1
Áltváltoztatástan 1-es szint


Colloportum (novicius)

Bezár egy nyitott zárat.

Harcérték: 1
Áltváltoztatástan 1-es szint


Redució (novicius)

A célpont mérete csökken, annyival, amilyen szinten a varázsló ismeri a mágiaágat.

Harcérték: 1
Áltváltoztatástan 1-es szint


Reparo (novicius)

Megjavít egy tárgyat, ami tönkrement / összetört. Gyógyításra NEM használható.

Harcérték: 1
Áltváltoztatástan 1-es szint


Confundo (novicius)

A kiábrándító bűbáj, ami megzavarja a célpontot. Amennyiben mágikus lényt kell elrejteni (csodaszarvas) rendszeresen használondó. Amennyiben elrejteni kivánsz vele valamit, 3 óránként érdemes megismételni és így mások nem fogják felismerni az elrejteni kívánt tárgyat vagy személyt.

Ha harca kerülne a sor és ellenfeledre varázsolsz egy ilyet, az ellenfeled kénytelen egy másik célpontot keresni.
Harcérték: 1
Bűbáj 1-es szint


Megtörhetetlen Eskü (novicius)

Bár nem igényli a mágia magasabb szintjeit, de nem is javaslott létrehozni akármilyen jelentéktelen ügyekben eme varázslatot.

Harcérték: 1
Bűvölés 1-es szint


Exmemoriam (adeptus)

Egy közel múltban történt esemény emlékét törli a célpont elméjéből.

Harcérték: 2
Bűvölés 2-es szint


Portus (mester)

A zsupszkulcs készítés varázslata, mely a bűbáj mágiának a legmagasabb foka. Amennyiben sikerül a varázslat, akkor az eddig teljesen hétköznapi tárgyból egy megfelelő helyre kulcsot készít, ami egyszer használatos belépőt jelent.

Harcérték: 3
Bűbáj 3-as szint


Aguamenti (mester)

A pálcád végéből vízsugár tör ki, amely tökéletes tűzoltásra.

Harcérték: 3
Átváltoztatástan 3-as szint


Geminio (mester)

A célpont tárgyat duplikálja (külsőre tökéletes másolatot hoz létre).

Harcérték: nincs
Átváltoztatástan 3-as szint

Amennyiben a varázsló ismeri a bűbájt mesteri szinten, akkor képes olyan másolat létrehozására, amely csak Revelio bűbájjal fedhető fel, hogy csak másolat: Bűbáj 3-as szint és 6 Mana költsége van.


Incendio (mester)

A tűz létrehozásának varázslata.

Harcérték: 3
Átváltoztatástan 3-as szint


Priori Incantatem (mester)

A pálcából felfedi  az utolsó létrejött varázslatot.

Harcérték: 3
Átváltoztatástan 3-as szint


Extension (mester)

Tértágító bűbáj: az eddig teljesen hétköznapi belső méretekkel rendelkező tárgyat tágasabbá varázsolja, legyen az sátor vagy egy egyszerű táska. A varázslathoz nem árt ismerni a védelem és az átváltoztatás magasabb szintjeit, hogy az elbűvölés sikeresen megtörténjen. Amennyiben sikerül, úgy szintenként 3 m x 3 m-t tágul az adott tárgy.

Harcérték: 7
Bűbáj 3-es szint
Átváltoztatás 2-es szint
Védő-Gyógyító Mágia: 2-es szint


Jó ha tudod....

Minden iskolai szint után az adott iskolában megtanítanak olyan varázslatokra / bájitalokra, amikhez olyanoknak, akik nem tanultak ott nincs hozzáférése és nem ért hozzá. Ezek kifejezetten az iskolákra jellemző egyedi és erős varázslatok.Összeszedheted ezen képességeket több iskolából is.
Amennyiben végigjártál egy szintet az egyik iskolában azt adott szint után kapsz egy “bónuszt” abból az iskolából, de csak azon bónuszokat kapod meg, amiknek a feltételeit teljesítetted.

(pl. Báthory Egyetemen elvégeztél 2 szintet, akkor a Báthory Egyetem novicius és adeptus szintű bónuszainak ismeretével gyarapodtál. Ha emelett tanultál még egy szintet az Akadémián, akkor annak az első szintű – novicius bónuszát tudod még használni. De a többi bónuszt nem ismered!)

Csak az Akadémia hallgatói számára elérhető varázslatok

Védd Magad a Pálcáddal! (novicius)

Képes vagy egy egyszerű mozdulattal, ha a Kezdeményezésed jobb, mint ellenfelednek/ellenfeleid kivédeni a varázslatait. Körönként egy Harcérték pontba kerül, de fizikai sebzést nem véd ki. Ugyanúgy varázslatnak számít, töltés szükséges hozzá, a Protegoval ellentétben nem marad rajtad, csak a felhasználás körében aktív.


Plusz kezdeményezés  (adeptus)

Az Akadémia tanulói, ha elsajátítják az adeptus szintet, akkor javul a Kezdeményezésük +3-al, így sokkal hatékonyabban tudják végezni a munkájukat. Csak párbajban használható, varázslásra.

Nonverbális varázs-képesség (mester)

Az Akadémia tanulói, ha elsajátítják a mester szintet, akkor képesek nonverbális varázslatok létrehozására. Ez plusz manaköltséget nem jelent, csak a varázslatok mana költségét kell számolni.
A mester annyi nonverbális varázslat létrehozására képes egy párbajban, amennyi az Akaraterő + Ősi Hatalom összesége.
Kezdeményezés képesség szintén javul +3-al a nonverbális varázslatok létrehozásával. Csak párbajban használható, varázslásra.


Csak a Clementinum hallgatói számára elérhető varázslatok

Élő tárgyak (novicius)

Clementinum novicius hallgatói egy tárgyat tudnak felruházni élőkre jellemző tulajdonságokkal (pl. köhögő toll, stb.) Ennek hatása a Kreatívitás + Ősi Hatalom értéknyi óra és ennyi tárgyat tudsz fenntartani egyszerre. Tárgyaidat erősítheted az aktuális Harcérték pontjaidból, viszont amíg ennek a tárgynak a mágikus hatása nem szűnik meg, addig csak a maradék (el nem használt) Harcérték pontjaidat tudod használni egy párbajban. Egy tárgyon csak egy hatás lehet.

Egyszerű varázslatos tárgyak (adeptus)

Az adeptus szinten képes vagy már a tárgyakat általad ismert novicius szintű varázslatokkal felruházni. Ennek hatása a Kreatívitás + Ősi Hatalom értéknyi óra, és ennyi tárgyat tudsz fenntartani egyszerre. Tárgyaidat természetesen erősítheted az aktuális Harcérték pontjaidból, viszont amíg ennek a tárgynak a mágikus hatása nem szűnik meg, addig csak a maradék (el nem használt) Harcérték pontjaidat tudod használni egy párbajban. Egy tárgyon csak egy hatás lehet.

Tárgyak Mestere (mester)

A Clementinum mesterei képesek a tárgyakat általuk ismert adeptus és mester szintű varázslatokkal felruházni.  Ennek hatása a Kreatívitás + Ősi Hatalom értéknyi óra, és ennyi tárgyat tudsz fenntartani egyszerre.  Természetesen tárgyaidat erősítheted az aktuális Harcérték pontjaidból, viszont amíg ennek a tárgynak a mágikus hatása nem szűnik meg, addig csak a maradék (el nem használt) Harcérték pontjaidat tudod használni egy párbajban. Egy tárgyon csak egy hatás lehet.


Csak a Collegium Maius hallgatói számára elérhető varázslatok

Védő környezet (novicius)

A Collegium Maius novicius szintjét teljesítő hallgatók képesek a környezetük olyan szintű manipulációjára, ami a fizikai sebzések ellen véd.  Varázslat ellen nem véd.  Az átalakított környezetnek a védőértéke a Kreatívitás + Intelligencia érték, amit  erősíthetsz az aktuális Harcérték pontjaidból tetszőleges mértékben, utána viszont csak a maradék (el nem használt) Harcérték pontjaidat tudod használni a párbajban.
Fontos, hogy ennek a varázslatnak a létrehozásánál egy értelmes mondatot mesélj el, hogy mi történik a környezeteddel.

Támadó környezet (adeptus)

A Collegium Maius adeptus szintjét teljesítő hallgatók képesek a környezetük olyan szintű manipulációjára, ami a fizikai sebzést okoz az ellenfélnek.  Az átalakított környezetnek a támadó értéke a Kreatívitás + Intelligencia érték, amit  erősíthetsz az aktuális Harcérték pontjaidból tetszőleges mértékben, utána viszont csak a maradék (el nem használt) Harcérték pontjaidat tudod használni a párbajban.Fontos, hogy ennek a varázslatnak a létrehozásánál egy értelmes mondatot mesélj el, hogy mi történik a környezeteddel. Ez a támadás területre hat, egyenlő arányban elosztható a sebzés a területen állokon.

A dolgok veleje (mester)

Az átváltoztatás mesterei képesek a környezetük alkotóelemeire bontására, ezt használhatják párbajban és tárgyakon. Tárgyakra használva, az átváltoztatott tárgyat visszaváltoztatja hétköznapi állapotára. Amennyiben nem volt átváltoztatva, akkor porrá foszlik.
Párbajban képes vagy porrá omlani és annyi méterre felbukkani (ismét) egyben, amennyi a  Kreatívitás + Intelligencia értéked. Ezzel a varázslattal ki véded a varázslatot, mit ellenfeled rád küldött, illetve ki is lépsz a párbajból. A Kezdeményezést ez esetben nem kell összehasonlítani. Mindenképpen létrejön a varázslat. Ennek Harciérték költsége: 6


Csak a Princeps Amatorii tanulói számára elérhető bájitalok

Vérpótló főzet (novicius)

Feltölti a sérült ember vérét, ezáltal gyógyít 6 Életerő pontot, amit varázslat helyett megihatsz egy párbajban is. Ennyi Tallérba kerül: 1  / szükséges a személyes vagyon 1 megléte

Harcérték főzet (adeptus)

Feltölti a kimerült varázsló harcérték pontjait a Kreatívitásod + Intelligenciád értéknyi ponttal, így az ismét teljes erővel képes a varázslásra. Használható párbajban is, varázslat helyett megiható. Ennyi Tallérba kerül: 2  / szükséges a személyes vagyon 2 megléte


Felix Felicis (mester)

A szerencse bájitala. A Felix Felicis szerencsét ad a fogyasztójának egy időre, attól függően, hogy mennyit iszik meg belőle. Ez idő alatt minden amit csinál sikeres lesz. De csak mértékkel szabad használni, mert a nagy mértékű fogyasztása szédülést, vakmerőséget és túlzott önbizalmat okoz. Gyakran fogyasztva erős méreg (két nap egymás után), és tiltott szer mindenféle versenyen. Kapsz 3 Felix Felicis kártyát, amivel három órán át semlegesíthetsz egy-egy hatást. Ennyi Tallér kell hozzá: 3 / szükséges a személyes vagyon 3 megléte

Amortentia (mester)

A világ legerősebb Szerelmi Bájitala, túlzott rajongást és elvakultságot okoz a fogyasztójának. Jellegzetes gyöngyház-színű fénye van, és a gőze spirálokban emelkedik fel. Ennyi Tallér kell hozzá: 3  / szükséges a személyes vagyon 3 megléte

 


Csak a Sophiane Egyetem tanulói számára elérhető varázslatok

Védőkör novicius 

A Sophiane Egyetem novicius szintjét teljesítő diákok képesek olyan védőkör létrehozására, amely távoltartja a muglikat és az állatokat (beleértendő az animágusok is). Ezen Védőkörnek Életereje van, amit az Akaraterő + Ősi Hatalom értéked határoz meg, és ennyi védőkört tudsz fenntartani egyszerre.. Természetesen a védőkörödet is erősítheted az aktuális Harcérték pontjaidból, viszont amíg ennek a tárgynak a mágikus hatása nem szűnik meg, addig csak a maradék (el nem használt) Harcérték pontjaidat tudod használni egy párbajban.
Ennek nagyságát az Akaraterőd határozza meg, annyi méteres lesz a védőkör.
Minden típusú védőkörből egyetlen egy darab hozható létre a célpont köré, aminek epicentrumába Neked is benne kell lenned és körbejelölnöd/rajzolnod, ahová a védőkört letetted. A kör immobilis.

Védőkör adeptus

A Sophiane Egyetem adeptus szintjét teljesítő diákok képesek olyan védőkör létrehozására, amely távoltartja a varázslókat. Ezen Védőkörnek Életereje van, amit az Akaraterő + Ősi Hatalom értéked határoz meg és ennyi védőkört tudsz fenntartani egyszerre.. Természetesen a védőkörödet  is erősítheted az aktuális Harcérték pontjaidból, viszont amíg ennek a tárgynak a mágikus hatása nem szűnik meg, addig csak a maradék (el nem használt) Harcérték pontjaidat tudod használni egy párbajban. Ennek nagyságát az Akaraterőd határozza meg, annyi méteres lesz a védőkör.

Minden típusú védőkörből egyetlen egy darab hozható létre a célpont köré, aminek epicentrumába Neked is benne kell lenned és körbejelölnöd/rajzolnod, ahová a védőkört letetted. A kör immobilis.

Védőkör mester

A Sophiane Egyetem mesterei képesek olyan védőkör létrehozására, amely távoltartja a varázslatokat és varázstárgyakat. Ezen Védőkörnek Életereje van, amit az Akaraterő + Ősi Hatalom értéked határoz meg, és ennyi védőkört tudsz fenntartani egyszerre.. Természetesen a védőkörödet is erősítheted az aktuális Harcérték pontjaidból, viszont amíg ennek a tárgynak a mágikus hatása nem szűnik meg, addig csak a maradék (el nem használt) Harcérték pontjaidat tudod használni egy párbajban.
Ennek nagyságát az Akaraterőd határozza meg, annyi méteres lesz a védőkör.

Minden típusú védőkörből egyetlen egy darab hozható létre a célpont köré, aminek epicentrumába Neked is benne kell lenned és körbejelölnöd/rajzolnod, ahová a védőkört letetted. A kör immobilis.


Csak a Corviniana Egyetem tanulói számára elérhető varázslatok

Diadalszekér (novicius)

A Corviniana Egyetem novicius szintjét teljesítő hallgatók képesek az képesek Ősi Hatalmuk értékével megnöveli Harci értéküket. Ezt azonban egy nap csak annyiszor tudják használni, amekkora az Ősi Hatalmuk értéke.

A torony tarot (adeptus)

A varázslat hatására az idő kerekét megtekerve a varázsló képes a következő harci körben két varázslat létrehozására. A második varázslatod a kör legvégén jön létre. Ezt azonban egy nap csak annyiszor tudják használni, amekkora az Ősi Hatalmuk értéke.

Halál tarot (mester)

A jóslás mesterei képesek porrá omlasztani a célpontuk tárgyat. Élőlényre varázsolva, a végtagjainál kezdődik a porrá omlás: első varázslatod egy végtagját (kezét, lábát) omlasztja szét, de a hatás csak fél óráig tart. Ezen varázslat az Ősi Hatalmad szintet sebez, amit erősíthetsz aktuális Harcerőpontjaidból, napi egyszer egy párbajban alkalmazható.


Csak a Báthory Egyetem hallgatói számára elérhető varázslatok 

Vasakarat (novicius)

A Báthory Egyetem noviciusai képesek az Imperio átok ellen védekezni, annyi másodpercig, amennyi az Épelme + Akaraterő értékük összesége. Ebbe tölthetnek harcérték pontjaikból is, illetve cselekvésre is  képes vagy.  Amint pedig lejárt a védekezésük, akkor sajnos az átok rajtuk csattan (ha azt továbbra is rájuk tartják).

Erős Elme (adeptus)

A Báthory Egyetem adeptusai képesek a gondolatolvasás kivédésére, naponta annyiszor amekkora az Épelme értékük. Ez plusz harciérték költségbe nem kerül.

Parancsnok (mester)

A Báthory egyetem mesterei képesek egyszerű parancsok kiadására: ez maximum 2 szavas lehet és annyi percig cselekszik így akire ezt a parancsot kiadtad, amekkora a mester Épelme értéke, naponta egyszer alkalmazható és tovább nem erősíthető.